الگوریتم paraphrasing چیست؟


هنگامی که کلمه کلیدی به خصوصی را در گوگل سرچ می‌کنید و روی سایت‌هایی که گوگل به شما پیشنهاد می‌دهد کلیک می‌کنید، آیا تمام محتوای صفحه پیش روی شما برای شما مفید است یا تنها به دنبال بخش خاصی از آن محتوا هستید؟


قطعا تمام محتوای صفحه، آن چیزی نیست که شما به دنبال آن آمده‌اید و شما تنها بخشی از محتوا را لازم دارید و شروع به خواندن محتوا می‌کنید تا به پاسخ مورد نظر خود برسید. 


حال فرض کنید سیستمی وجود دارد که بتواند تشخیص دهد که شما به کدام بخش از محتوا نیاز دارید و دقیقا آن قسمت از محتوا را برای شما جدا کند و در اختیار شما قرار دهد. الگوریتم paraphrasing دقیقا همچین کاری می‌کند. 


حتما شما هم مشاهده کرده‌اید که هنگامی که یک پرسش را در گوگل جست‌وجو می‌کنید، گوگل محتوایی متفاوت با محتوای همیشگی به شما نمایش می‌دهد. به عنوان مثال؛ هنگامی که نحوه‌ی نصب نرم‌افزار اینستاگرام را جست‌وجو کنید با محتوایی همچون تصویر زیر رو‌به‌رو ‌خواهید شد. 


یک مثال دیگر برای الگوریتم paraphrasing می‌توان به جست‌وجوی تاریخ‌ مناسبت‌های خاص اشاره کرد. به عنوان مثال؛ اگر عبارت when is Halloween» را جست‌وجو کنید؛ گوگل مستقیما تاریخ مورد نظر را به شما نمایش می‌دهد و دیگر نیاز نیست محتوای وب‌سایت را مطالعه کنید تا به پاسخ پرسش مورد نظر برسید. 


اینطور که به نظر می‌رسد، الگوریتم paraphrasing تنها روی جست‌وجوهایی که شامل یک سوال باشند، تاثیر گذار است. اگرچه این الگوریتم هنوز روی محتوای فارسی تاثیرگذار نیست، اما باید انتظار داشته باشیم که در آینده‌ای نزدیک، همچین تغییراتی را نیز روی محتوای فارسی اعمال کند. 

 

معرفی الگوریتم رنک برین


الگوریتم paraphrasing به نفع مدیران وب‌سایت است یا کاربران؟


همانطور که گفتیم، با روی کار آمدن الگوریتم paraphrasing، گوگل دقیقا آن بخش از محتوا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به دنبال آن است؛ با این وجود کاربر دیگر نیازی به بررسی محتوای صفحه ندارد و حتی روی وب‌سایت کلیک نمی‌کند. 


این امر باعث نگرانی بسیاری از وبمستران و مدیران وب‌سایت شده است؛ زیرا دیگر کاربران برای رسیدن به پاسخ پرسش مورد نظر خود لازم نیست که به سراغ وب‌سایت‌های مختلف بروند و تنها با سرچ در گوگل پاسخ مورد نظر را در serp گوگل مشاهده خواهند کرد. 


با روی کار آمدن الگوریتم paraphrasing، ترافیک ورودی بسیاری از سایت‌ها به شدت کاهش یافت و باعث نگرانی مدیران وب‌سایت شد؛ اما توانست رضایت بسیاری از کاربران را جذب کند. 


الگوریتم paraphrasing گوگل، با جست‌وجو در صفحات مختلف و جدا سازی بخش‌های مهم صفحات و کنار هم قرار دادن آن‌ها، یک مطلب خلاصه و جامع از موضوع سرچ شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد و کاربر دیگر نیازی به ورود به وب‌سایت و بررسی محتوا ندارد. 


چگونه با حضور الگوریتم paraphrasing سئو وب‌سایت خود را ارتقا دهیم؟


با روی کار آمدن الگوریتم paraphrasing، وب‌سایت‌ها متوجه شدند که برای بالابردن سئو وب‌سایت خود باید تغییرات زیادی را در استراتژی تولید محتوای خود ایجاد کنند و دیگر با استفاده از کلمات کلیدی در محتوا، نمی‌توانند جایگاه خوبی را در فهرست نتایج جست‌وجو بدست آورند. 


این الگوریتم نشان می‌دهد که گوگل می‌تواند به راحتی تمام محتوای صفحات شما را بررسی کرده و محتوای مورد نیاز خود را ایجاد کند؛ پس بهتر است شما هم محتوایی به‌روز و اصیل تولید کنید. 


برای آن که الگوریتم paraphrasing را تحت تاثیر قرار دهید لازم است که محتوای شما یکی از سه ویژگی زیر را داشته باشد:


محتوا کاملا جدید و مختص خودتان باشد
محتوا ترجمه شده توسط شما باشد
محتوا برداشت شخصی شما از از موضوع و تحلیل سایر محتواها باشد


با رعایت این سه مورد در تولید محتوا، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که این الگوریتم باعث پایین آمدن بازدید از وب‌سایت شما نخواهد شد. 
 


گوگل در سال ۲۰۱۸ الگوریتم paraphrasing را معرفی کرد که تغییرات زیادی را در فهرست نتایج جست‌وجو ایجاد کرد. این الگوریتم قادر است تا بخش‌های اصلی محتوای وب‌سایت را جدا کرده و با حذف بخش‌های اضافی، خلاصه‌ای از محتوای مورد نظر کاربر را در اختیارش قرار دهد. 


این امر باعث شد ترافیک بسیاری از وب‌سایت‌ها پایین بیاید، زیرا کاربران دیگر نیازی به کلیک روی لینک وب‌سایت نداشتند و در همان صفحه فهرست محتوای جست‌وجو، پاسخ خود را میافتند. 


الگوریتم paraphrasing توانست در مدت کوتاهی رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند؛ اما باعث نیتی وبمستران و مدیران وب‌سایت شد. 
برای آنکه بتوانید توجه الگوریتم paraphrasing را جلب کنید و سئو سایت خود را بهبود بخشید، لازم است که استراتژی محتوای خود را تغییر دهید و به دنبال تولید محتوای اصیل باشید. 


منبع: سایت مه ویژن

 

الگوریتم پارافریسینگ

معرفی الگوریتم موش کور

معرفی الگوریتم رنک برین

الگوریتم ,محتوای ,  ,وب‌سایت ,paraphrasing ,روی ,الگوریتم paraphrasing ,را در ,مورد نظر ,خود را ,بسیاری از ,آمدن الگوریتم paraphrasing، ,فهرست نتایج جست‌وجو

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ساختمان پرنیان وبلاگ همه کاره نوین وِی خرید کتاب های الکترونیکی وبلاگ لیمولند |‌ Limooland یرگزاری دوره آموزش فلسفه برای کودکان در شیراز خدماتی دانلود فیلم جدید اینستاگرام صُحُفٍ مُطَهَّرَه صرافی آینده